Uitslag eerste jeugdwedstrijd

Zondag, 18 mei 2014

De eerste wedstrijd van het jeugdkampioenschap van HSV “Ons Genoegen” Giesbeek is een feit.

Commissie-en bestuursleden hadden al de nodige voorbereidingen getroffen.

Al het vismateriaal (hengels; steunen; tuigjes; voer en maden, welke door Holland Baits waren gesponsord) was in orde gemaakt.Langs de Wetering waren de nodige stekken gecreëerd zodat de jeugdige vissers goed uit de voeten konden.

Woensdagavond 14 mei meldden zich zes kinderen bij de Wetering in Giesbeek. De weergoden waren ons gunstig gezind. Het was droog en het zonnetje scheen lekker.De unieke vorm van loting voor de plaatsbepaling (d.m.v. het doorprikken van opgehangen ballonnen kwam het nummer tevoorschijn) sloeg aan bij de kinderen. Hierna zo rond 18.15 uur was er het beginsignaal. Gespannen begonnen sommigen aan de wedstrijd. De kinderen werden begeleid door vrijwilligers van de vereniging.

Vanaf het begin werd er vis gevangen van kleine- tot prachtige mooie voorns van wel 25 cm. Tussendoor werden de kinderen voorzien van de nodige versnaperingen, maar de meesten bleven aandachtig vissen.

Na een uur en drie kwartier klonk het eindsignaal. Hierna werden alle vissen gemeten. Gespannen keken de kinderen wie de meeste vissen had gevangen.
De uitslag van deze eerste wedstrijd:
Jeffery wist vandaag met 30 vissen met een totale lengte van 515 cm de winst te pakken
Vince Hol werd 2e met 261 cm en ving vandaag ook de grootste vis. Een mooie grote voorn van ruim 24 cm. Lars Schutte werd met 168 cm knap 3e.

Maar uiteindelijk geldt dat wie na alle wedstrijden het meest heeft gevangen, uiteindelijk kampioen wordt. Maar het belangrijkste...iedereen had er heel veel plezier in!!!!

De volgende wedstrijd is op 21 mei

De eerste wedstrijd van het jeugdkampioenschap van HSV “Ons Genoegen”Giesbeek is een feit.

Nr.

Lengte