Notulen jaarvergadering 2023

NOTULEN JAARVERGADERING 06-03-2023

Aanwezig:4 leden en 6 bestuursleden.

1.Opening.
De opening om 20.15 uur door voorzitter H. Knuman.
Afgemeld:
Penningmeester Nellie Wieggers;
Wedstrijdcomm. lid Gerard Hilfrink;
Kascontroleur Iwan Egging.

2.Notulen jaarvergadering 2022 en mededelingen secretaris.
Er zijn geen op- of aanmerkingen op de notulen.
De notulen worden bij deze vastgesteld. Met dank aan de secretaris.

Aantal leden per 06-03-2023 totaal:864
Waarvan:
VISpashouders:751
Jeugd: 10
Extra VISpashouders103

3.Financieel verslag penningmeester.
Harry Knuman (bij afwezigheid van de penningmeester Nellie Wieggers): Nellie heeft ons goed voorbereid en uitleg gegeven van de overzichten.
Chris Rewinkel: vraagt waarom zijn de huisvestingkosten zoveel hoger dan vorig jaar.
Harry Knuman: o.a. door hogere energiekosten en aanschaf gereedschap.

Verder geen op- of aanmerkingen.
Verslag wordt bij deze goedgekeurd. Met dank aan Nellie Wieggers.

4. Kascontrole.
Voor het jaar 2022 is de kas gecontroleerd door Henk Hoegen en Iwan Egging.
De kas is in orde bevonden. Alles zag er overzichtelijk uit. Henk en Iwan hebben de verklaring ondertekend.

Henk en Iwan bedankt!

Voor de kascontrole van 2024 heeft zich niemand gemeld.
Michel gaat op zoek naar iemand die bereidt is plaats te nemen in de kascontrolecommissie.

Alvast bedankt.

5.Bestuursverkiezing
Aftredend en herkiesbaar zijn dit jaar Hans Schlotter en Piet Wiersma.
Er is geen bezwaar vanuit de vergadering. Beiden worden derhalve herkozen.

6.Pauze.

7.Verenigingsmededelingen.
•Clubgebouw:
•Regulier onderhoud en schoonmaakacties.
•CV-ketel is stuk. (verliest steeds water). Monteur heeft aangegeven dat er een onderdeel stuk is. Vervangen kost ca € 600,-. Omdat de ketel al “op leeftijd” is kiezen we er voor om deze te vervangen.
•Visbotensteiger:
•Michel legt uit dat met laag water niet alle 40 plaatsen kunnen worden benut. We zijn in gesprek met WSV Giesbeek over aanpassingen.

•Karpergat:
•Er is afgelopen vis uitgezet: 164 zeelten en 110 edelschubkarper;
•Dit jaar moeten de knotwilgen weer worden gesnoeid. De zij- en onderkant zijn inmiddels al gedaan. We willen dit jaar de wilgen om en om knotten. Henk Hoegen meldt zich om te helpen.

•Wedstrijden:
•Chris geeft aan dat er niet meer in competitieverband wordt gevist. Er is geen animo voor. Er worden nu alleen losse wedstrijden georganiseerd. Het gaat dan om marathon- en koppelwedstrijden.
•Gerard Hilferink stopt volgend jaar als lid van de Wedstrijdcommissie. En als Chris geen hulp krijg of een nieuwe comm.lid dan stopt hij met de wedstrijden.
•Verder vroeg hij of er nieuwe wedstrijdkaartje kunnen worden geregeld. Michel gaat dit uitzoeken.

•Diversen:
•Afgelopen jaren heeft Ons Genoegen weer mee gedaan met de “Landelijke Opschoon dag”. Dit jaar met 15 deelnemers een goede opkomst. Ook dit jaar (18 maart doen we weer mee). Bart Vesterink meldt zich aan;
•Jeugdwedstrijden zijn dit jaar wel georganiseerd maar er heeft zich niemand gemeld. Toch zijn we alle vier avonden aan het water geweest(voor het geval er zich spontaan iemand zou melden) maar er meldde zich niemand;
•Vis overgezet uit drooggevallen poel aan de Valeplas. Later met deskundigen van HF Midden Nederland nogmaals. Honderden brasems, voorns en een enkele meerval zijn overgezet. Als dank daarvoor zijn de vrijwilligers door de federatie uitgenodigd voor een stampotbuffet bij Wieleman in Westervoort. Chris en Bart zijn hierbij aanwezig geweest en het was geslaagd.
•Er is een hek gemaakt t.b.v. de wedstrijdvissers om makkelijker in de schapenweide van Brouwer te komen. Chris zal deze met anderen t.z.t. plaatsen;
•Het bestuur heeft eind vorig jaar met behulp van HF Midden Nederland een enquête uitgezet. Er was een respons van 25 %. Naar aanleiding hiervan gaan we mensen nog benaderen.

•Drie bestuursleden hebben deelgenomen aan een, door HF Midden Nederland georganiseerde, cursus werven vrijwilligers.
•Door het actief benaderen hebben zich al zes vrijwilligers gemeld. Hiervoor is een vrijwilligersavond gehouden. Op deze avond zijn er diverse groepen gevormd voor o.a. controleurs; Karpergat; en visbotensteiger. Wat controleurs betreft hebben we nu voldoende mensen. Voor het visbotensteiger en jeugd willen we er graag nog enkele vrijwilligers bij hebben.

•IJsselcombinatie:
•Wegens gebrek aan animo worden de IJsselcombinatiewedstrijden niet meer gehouden;
•I.v.m. WBTR (Wet Bestuur en Toezicht Rechtspersoon) zullen binnen afzienbare tijd de statuten moeten worden aangepast.

•Regiobijeenkomst en ALV HF Midden Nederland:
•Deze avond was speciaal belegd om de leden bewust te maken van de hetze die gaande is tegen de sportvisserij vanuit sommige partijen.

8.Rondvraag.
•Michel Kunne: wie is de eigenaar van het water langs de Rivierweg ter hoogte van duiker die onder de Rivierweg loopt. Hier zit vaak een hoeveelheid vis in. Maar als het droogvalt sterven deze. Is het een idee om hier een verdiept gedeelte aan te brengen?;
Harry Knuman: zullen we bij de Gemeente Zevenaar moeten neerleggen.
•Henk Klomp: bericht gekregen van Red & Black (drumband) dat wij de container die achter ons clubgebouw staat mogen hebben.

9.Sluiting. 21.45 uur
De voorzitter bedankt een ieder voor de positieve inbreng en wenst iedereen wel thuis