Nachtvisvergunning Karpergat en ligplaats visbotensteiger

Maandag, 18 december 2023

Geacht lid,

Vissen doen we allemaal graag met veel plezier. Maar om visstekken goed toegankelijk te houden o.a. aan ons mooie karpergat, zal er onderhoud gepleegd moeten worden.
Daarom hebben wij er als bestuur voor gekozen om de leden die nachtvissen bij het karpergat en daarvoor de nachtvergunning nodig hebben € 50,- euro in rekening te brengen in plaats van de huidige €5-. Deze € 50,- euro kun je betalen of je kunt ervoor kiezen om het af te kopen door één dag(deel) per jaar te helpen met werkzaamheden aan het karpergat. Dit zal dan in overleg gaan en met een groep vrijwilligers.
Wij realiseren ons goed dat het een behoorlijk bedrag is, maar om het onderhoud te kunnen garanderen zien wij dit als een noodzaak.
Mochten er hierover nog vragen zijn, dan kunt u die richten aan het bestuur via email aan:
Michel Künne boiliedeals@gmail.com of telefonisch 06 5174 1379

*** LET OP ***
Bepalingen aan het Karpergat zijn als volgt uitgebreid:

a.Het nachtvissen is alleen toegestaan als men in het bezit is van deze vergunning/ontheffing samen met een VISpas van HSV Ons Genoegen Giesbeek;
b.Het is verplicht om bij het vissen met een schuilmiddel een schepje of toiletemmer voor handen te hebben en te gebruiken voor de afvoer van ontlasting;
c.Er mag met twee hengels worden gevist;
d.Er mag geen gevangen karper worden meegenomen;
e.Het is verboden zich in- of op het water te begeven;
f.Het Karpergat is opgenomen in het Klompenpad. Wandelaars zijn derhalve toegestaan;
g.Het is verplicht honden aangelijnd te houden.

Ook voor het aanvragen van een ligplaats aan het visbotensteiger kunt u Michel Künne benaderen.

We hopen volgend jaar voor jullie op fantastische vangsten!