Dinsdag, 19 maart 2013

Zaterdag 9 maart heeft hengelsport vereniging “Ons Genoegen”Giesbeek meegedaan aan de “landelijke opschoondag”........

Ondanks dat het weer niet echt meezat hadden zich toch zo’n twaalf man aangemeld. Rond half negen vertrok men vanuit het clubgebouw met plasticzakken; prikkers en knijpers naar de waterkant.
Daar werd de ploeg opgedeeld in kleine ploegjes die vervolgens langs de IJssel en op de dijk al het zwerfvuil opruimden. Tuinstoelen; landbouwplastic; jerrycans en gedumpte plastic zakken met inhoud was de “buit” na zo’n vier uur door het gebied getrokken te hebben.
Half een was er het eindsignaal en trok men met al het verzamelde vuil (vijftien grote zakken) richting clubgebouw waar de koffie en broodjes (bal gehakt) al stonden te wachten.
Iedereen kan met voldoening terugkijken op een geslaagde zwerfvuilactie.

Piet Wiersma ontbreekt op de groepsfoto.