Hengelsportvereniging “Ons Genoegen” Giesbeek gaat de strijd aan tegen zwerfvuil tijdens de “landelijke opschoondag”

Maandag, 21 maart 2016

Door zaterdag 19 maart mee te doen aan de Landelijke Opschoondag heeft HSV “Ons Genoegen” Giesbeek weer laten zien dat zij zich inzet voor een schoner Giesbeek.

De gemeente ondersteunde de opruimactie door middelen beschikbaar te stellen als ‘knijpers’, vuilniszakken, hesjes en handschoenen. Ook draagt de gemeente zorg voor het afvoeren van het verzamelde afval.

De opkomst was dit jaar iets minder dan voorgaande jaren. De opbrengst was er niet minder om.
Vijf “diehards” van de vereniging staken van 08.30 tot 12.30 uur de handen uit de mouwen. Vanaf het terrein van de zeescouting tot aan de rotonde bij Zevenaarse weg werd het gebied grondig aangepakt.

Het opgehaalde vuil bestond voornamelijk uit plastic; drankblikjes; flessen en papier. Opmerkelijke vondsten waren het gedumpte afval van een hennepplantage en een 20 liter jerrycan met koelvloeistof.

Rond 12.30 uur trok men met het verzamelde vuil (twee aanhangers) richting clubgebouw van HSV “Ons Genoegen” waar Klaas de soep en broodjes al klaar had staan. Weer een geslaagde zwerfvuilactie.

Met dank aan Klaas; Geert; Bart; Albert en Harry.