De eerste wedstrijd van het jeugdkampioenschap van 2015 HSV “Ons Genoegen” Giesbeek is een feit.

Woensdag, 10 juni 2015

Commissie- en bestuursleden hadden al de nodige voorbereidingen getroffen.

Langs de Wetering waren de nodige stekken gecreëerd zodat de jeugdige vissers goed uit de voeten konden (zie foto’s elders op deze site).

Dinsdagavond 9 juni meldden zich negen kinderen bij de Wetering in Giesbeek. De weersomstandigheden waren goed. Het was droog en een schraal zonnetje scheen lekker.

Voor wie geen visspullen had was er een hengel; steuntjes en tuigje beschikbaar gesteld door de vereniging.

Al deze spullen, inclusief voer en maden, heeft de vereniging door sponsoring van diverse winkeliers uit de regio verkregen.

Na loting voor de plaatsbepaling begaven de kinderen zich naar de waterkant om zich (met hulp van een begeleider van de vereniging) voor te bereiden op de wedstrijd.

Peilen voor de diepte; kijken hoe de stroming was, want er stond nog wel een aardig briesje.

Hierna zo rond 18.20 uur was er het beginsignaal.

Het duurde even voordat de eerste vis werd gevangen maar uiteindelijk werd er door iedereen vis gevangen.

Tussendoor werden de kinderen voorzien van de nodige versnaperingen, maar de meesten bleven aandachtig vissen.

Leuke bijkomstigheid was dat Pieter Bas van Duuren (jeugdcoördinator van Hengelsport Federatie Midden Nederland) ons met een bezoek “vereerde” en ons een compliment gaf voor dit initiatief!

Rond de klok van acht uur, na een uur en drie kwartier vissen, klonk het eindsignaal. Hierna werden alle vissen gemeten.

Uiteindelijk geldt dat wie na alle wedstrijden het meest (totale centimeters vis) heeft gevangen, kampioen wordt.

Maar het belangrijkste...iedereen had er heel veel plezier in!!!!

De volgende wedstrijden zijn op dinsdagavond 16- 23- en 30 juni.

Hieronder de uitslag van de eerste wedstrijd.

Nr.

Lengte

Jeffery

Lars