Dinsdag, 31 maart 2015

Hengelsportvereniging “Ons Genoegen” Giesbeek gaat de strijd aan tegen zwerfvuil tijdens de “landelijke opschoondag”.

Zaterdag 28 maart heeft hengelsportvereniging “Ons Genoegen” meegedaan aan de “landelijke opschoondag”.

Het thema “Nederland schoon” spreekt voor zich en staat bij “Ons Genoegen” hoog in het vaandel. Net als andere jaren kwam de vereniging zaterdag in actie om in een groot deel van Giesbeek zwerfvuil op te ruimen.

Met tien personen was de deelname goed te noemen.
Acht volwassenen en twee kinderen (Joyce en Lars Schutte) hadden zich rond 08.30 uur verzameld in het clubgebouw van “Ons Genoegen”.
Na de koffie werd de groep opgedeeld in kleine ploegjes die vervolgens langs de IJssel; De Wetering en op de dijk in Giesbeek al het zwerfvuil opruimden.
De “buit” bestond onder andere uit een compleet gevulde clico; een matras; landbouwplastic, jerrycans en gedumpte plastic zakken met inhoud.
Twaalf uur was er het eindsignaal en trok men met het verzamelde vuil (drie aanhangers) richting clubgebouw waar iedereen werd getracteerd op koffie en broodjes.
Iedereen keek met voldoening terug op een geslaagde zwerfvuilactie.
Voorlopig is Giesbeek weer een beetje schoner!

Met dank aan Klaas; Mientje; Hans; Aart; René; Joyce ; Lars; Albert; Bart en Harry.