IJssel

Het gedeelte IJssel in Giesbeek is een interessant stuk viswater. Niet alleen vanwege de gevarieerde visstand, maar ook de prachtige omgeving waardoor de rivier stroomt.
Vooral aan de noordzijde met uitzicht op de Veluwezoom.

Vistechnisch is de IJssel een aantrekkelijke rivier. Je kunt hier diverse vissoorten vangen zoals brasem; voorn; winde; kolblei; barbeel; snoek; snoekbaars; baars; roofblei en zelfs karper. Daarnaast kun je er verschillende soorten grondels vangen waaronder de marmelgrondel, rivierdonderpad, zwartbekgrondel en de kesslersgrondel die de laatste jaren enorm in aantal toeneemt.

Wat de rechten betreft:HSV “Ons Genoegen” heeft vanaf de Valewaard (nieuwe invaart Rhederlaag) en Bingerdensedijk en vanaf de uitloop van het gemaal tot kilometerpaal 899 de looprechten.
H.V. Doesburg heeft hier de visrechten. Met H.V. Doesburg is een overeenkomst gesloten dat leden van beide verenigingen toestemming hebben zich op dit grondgebied te begeven en te vissen.

Nachtvissen op de IJssel is niet toegestaan.

Benodigde documenten:
VISpas met Gezamenlijke Lijst van Nederlandse Viswateren;
Lidmaatschapskaart HSV “Ons Genoegen” cq. HV Doesburg.