Jeugdwedstrijden 218 H.S.V. “Ons Genoegen” Giesbeek succesvol.

Maandag, 13 augustus 2018

Om de jeugd enthousiast te maken voor het vissen organiseerde HSV “ons Genoegen” Giesbeek in juli, alweer voor het vijfde jaar op rij, een competitie voor de jeugd van 5- t/m 15 jaar uit de regio. <br><br>Voor de kinderen die zelf geen hengelspullen hadden, werd er voor hengels en tuigjes gezorgd. Met tien deelnemers was de opkomst dit jaar redelijk te noemen. Er zijn vier wedstrijden gevist. <br><br>Op alle wedstrijdavonden werd er door iedere deelnemer vis gevangen. Een welkom moment voor de kinderen was ook wanneer Mientje rond ging met een hapje en een drankje voor de vissertjes en koffie voor de begeleiders. Na elke wedstrijd werd de gevangen vis gemeten en wie aan het eind van alle wedstrijden de meeste lengte vis had, mocht zich jeugdkampioen van “Ons Genoegen” noemen. Toen het laatste fluitsignaal van de vierde wedstrijd had geklonken trok iedereen richting het clubgebouw. Terwijl de wedstrijdleiding alle gemeten vis bij elkaar optelde en de stand werd opgemaakt., genoten de kinderen van de door Klaas en Mientje verzorgde fris en frites. Daarna kwam eindelijk het moment waar alle vissers in spanning op zaten te wachten. De prijsuitreiking! <br><br> <br><br>Uitslag:<br><br> <br><br>1. Stan 574cm (tevens de grootste vis (31 cm) <br><br>2. Joshua 287 cm <br><br>3. Ties 278 cm<br><br>4. Vince 205 cm<br><br>5. Louco 102 cm<br><br>6. Kyan 98 cm<br><br>7. Liz 93 cm<br><br> Yoyce 93 cm<br><br>8. Duuk 46 cm <br><br>9. Aron 28 cm<br><br> <br><br>Al met al kijkt de organisatie terug op een geslaagde competitie en we hopen volgend jaar op een nòg grotere deelname van de jeugd. <br>