HSV “Ons Genoegen” Giesbeek actief met wilgen knotten

Zaterdag, 14 maart 2015

Zaterdag 14 maart 08.00 uur, het was weer zover. Wilgen knotten aan het Karpergat.
Een activiteit die hengelsport vereniging HSV “Ons Genoegen” Giesbeek om de drie jaar organiseert.
Er was via de website van HSV “Ons Genoegen” en een belletje hier en daar, een oproep gedaan om te komen helpen.
Het bleek niet tevergeefs. Gewapend met twee kettingzagen en een dosis goede moed trokken zo’n twaalf vrijwilligers ten strijde”.
Verdeelt over twee ploegen werden ca. 35 knotwilgen rond het Karpergat aan de rivierweg van hun kruin ontdaan.
Tegen 13.00 uur kwam de hakselaar aan het water waarna ook al het snoeihout nog eens door deze machine klein gemaakt moest worden.
Tijdens de werkzaamheden werd ook de inwendige mens niet vergeten.
Klaas en Nellie zorgden er voor dat er op tijd koffie en broodjes waren, wat bij deze zware arbeid zeer welkom was.
Tegen 17.00 uur was alles opgeruimd en kon iedereen moe maar voldaan huiswaarts keren.

Met dank aan: Klaas; Nellie; Chris; Glenn; Bjorn; Piet; Kees; Albert; Henk; Hans; Stefan en Harry.