Einduitslag jeugdwedstrijden

Donderdag, 26 juni 2014

Jeugdwedstrijden H.S.V. “Ons Genoegen” Giesbeek

HSV“ons Genoegen” Giesbeek heeft zich afgelopen maanden ingezet om meer jeugd enthousiast te maken voor het vissen.

Er was een heuse competitie opgezet voor de jeugd van 5- t/m 13 jaar. Iedereen uit de regio kon zich opgeven.

Het materiaal, aas en voer, werd gesponsord door Michel Kunne van Hengelsport“Holland Baits” uit Lathum.

Elke wedstrijd weer werd er door de jeugdige vissers op het “scherpst van de snede”gestreden en op alle wedstrijdavonden werd er door iedere deelnemer vis gevangen.

Na elke wedstrijd werd de gevangen vis gemeten en wie aan het eind van alle wedstrijden de meeste lengte vis had gevangen mocht zich in zijn leeftijdsklasse jeugdkampioen van “Ons Genoegen” noemen.

Er zijn vier wedstrijden gevist. Toen het laatste fluitsignaal had geklonken trok iedereen richting het clubgebouw waar de kinderen werden getrakteerd op een broodje worst; frites en fris.

Daarna kwam eindelijk het moment waar alle vissers in spanning op zaten te wachten. De prijsuitreiking! In elke leeftijdscategorie was er voor de eerste drie een beker. Elke visser kreeg een hengel met tuig en een set hengelsteunen van de sponsor.

Er was een leeftijdscategorie van 5 t/m 9 jaar en een van 10 t/m 13 jaar.

Uitslag:

Leeftijd 5 t/m 9

1. Lars Schutte 922 cm (tevens meest gevangen vis in één wedstrijd 41 stuks)

2. Vince Hol 632 cm (tevens grootste gevangen vis 55 cm)

3. Joshua Hasse 565 cm

Leeftijd 10 t/m 13