Jeugdwedstrijden H.S.V. “Ons Genoegen” Giesbeek weer geslaagd.

Woensdag, 26 juli 2017

Om de jeugd enthousiast te maken voor het vissen organiseerde HSV “ons Genoegen” Giesbeek alweer voor het vierde jaar op rij een competitie voor de jeugd van 5- t/m 15 jaar uit de regio. Voor de kinderen die zelf geen hengelspullen hadden, werd er voor hengels en tuigjes gezorgd. Dit werd mogelijk gemaakt door: Holland Baits; Ronnie Spaan uit Lathum; Vissers hengelsport.nl uit Didam; Doe het Zelf Ebbers Giesbeek en andere lokale sponsoren.

De opkomst was dit jaar iets minder dan vorig jaar, het enthousiasme was er echter niet minder om.

Alle vier wedstrijden werd er door de jeugdige vissers op het “scherpst van de snede” gestreden en werd er door iedere deelnemer vis gevangen. Dat het aas in de smaak viel bleek wel toen er ook een meerkoet aanschoof. Er werd voornamelijk voorn en een enkele baars gevangen. Het lukte iemand zelfs om een mooie rode kreeft binnen te halen.

Een welkom moment was wanneer Mientje rond ging met koffie voor de begeleiders en pakjes drinken en marsen en snickers voor de kinderen. Na elke wedstrijd werd de gevangen vis gemeten en wie aan het eind van alle wedstrijden de meeste lengte vis had, mocht zich in zijn leeftijdsklasse jeugdkampioen van “Ons Genoegen” noemen. Toen het laatste fluitsignaal van de vierde wedstrijd had geklonken trok iedereen richting het clubgebouw waar de kinderen en hun begeleiders werden getrakteerd op fris en frites. Ondertussen werd door de mannen van de wedstrijdcommissie de stand opgemaakt.

Daarna kwam eindelijk het moment waar alle vissers in spanning op zaten te wachten.

De prijsuitreiking!

Er was een leeftijdscategorie van 5 t/m 9 jaar en een van 10 t/m 15 jaar.

Uitslag:

Leeftijd 5 t/m 9

1. Stan 1733 cm (tevens de grootste vis (31 cm)

2. Tigo 1001 cm

3. Joshua 833 cm

4. Ties 721 cm

5. Daan 537 cm

Leeftijd 10 t/m 15

1. Damian 1807 cm (tevens de meeste vis in één wedstrijd 47 stuks )

2. Luuk 1218 cm

Al met al kijkt de organisatie terug op een geslaagde competitie en we hopen volgend jaar op een nòg grotere deelname van de jeugd. We willen dan ook iedereen die deze mini-competitie heeft mogelijk gemaakt vanaf deze plaats hartelijk bedanken. De gemaakte foto’s staan op de website van HSV “ons Genoegen” Giesbeek.