Jeugdwedstrijden H.S.V. “Ons Genoegen” Giesbeek

Maandag, 18 juli 2016

Om de jeugd enthousiast te maken voor het vissen organiseerde HSV “ons Genoegen” Giesbeek alweer voor het derde jaar op rij een competitie voor de jeugd van 5- t/m 13 jaar uit de regio. Voor de kinderen die zelf geen hengelspullen hadden, werd er voor hengels en tuigjes gezorgd. Dit werd mogelijk gemaakt door de sponsors Holland Baits, Ronnie Spaan uit Lathum, Vissers hengelsport.nl uit Beek en Ebbers Giesbeek.

Dit jaar zaten de weergoden niet altijd mee, de eerste wedstrijd moest na drie kwartier worden gestaakt vanwege hevige onweer. Maar de vissertjes lieten zich niet uit het veld slaan en kwamen een week later weer allemaal, dertien in getal, weer terug om de strijd voort te zetten. Elke wedstrijd werd er door de jeugdige vissers op het “scherpst van de snede” gestreden.

Er zijn vier wedstrijden gevist. Niet op alle plaatsen werd er evengoed gevangen maar iedereen bleef volhardend doorvissen waardoor er op alle wedstrijdavonden door iedere deelnemer vis werd gevangen.

Een welkom moment was ook wanneer Mientje en Jannie rond gingen met koffie voor de begeleiders en pakjes drinken en marsen en snickers voor de kinderen. Na elke wedstrijd werd de gevangen vis gemeten en wie aan het eind van alle wedstrijden de meeste lengte vis had, mocht zich in zijn leeftijdsklasse jeugdkampioen van “Ons Genoegen” noemen.

Toen het laatste fluitsignaal van de vierde wedstrijd had geklonken trok iedereen richting het clubgebouw waar de kinderen en hun begeleiders werden getrakteerd op frites en fris. Ondertussen werd door de mannen van de wedstrijdcommissie de stand opgemaakt.
Daarna kwam eindelijk het moment waar alle vissers in spanning op zaten te wachten.
De prijsuitreiking!
Er was een leeftijdscategorie van 5 t/m 9 jaar en een van 10 t/m 13 jaar.

Uitslag:
Leeftijd 5 t/m 9
1. Stan 888 cm (tevens de grootste vis (52 cm) èn de meeste vis in één wedstrijd)
2. Vince 508 cm
3. Joshua 479 cm
4. Ties 287 cm
5. Louco 170 cm

Leeftijd 10 t/m 13
1. Jeffrey 1179 cm
2. Twan 881 cm
3. Boaz 568 cm
4. Tiemen 561 cm
5. Bram 345 cm
6. Dirk 219 cm
7. Luuk 199 cm
8. Storm 20 cm

Al met al kijkt de organisatie terug op een geslaagde competitie en we hopen volgend jaar op een nòg grotere opkomst van de jeugd. We willen dan ook iedereen die deze mini-competitie heeft mogelijk gemaakt vanaf deze plaats hartelijk bedanken. De gemaakte foto’s zijn te vinden via deze link.