Eind uitslag jeugdwedsrijden 2015

Maandag, 6 juli 2015

Ook dit jaar heeft HSV “ons Genoegen” Giesbeek zich afgelopen maanden ingezet om meer jeugd enthousiast te maken voor het vissen. Voor het tweede jaar in successie was er weer een heuse competitie opgezet voor de jeugd uit de regio van 5- t/m 13 jaar. Voor beginnende vissers, die zelf geen hengelspullen hadden, werd er voor hengels en tuigjes gezorgd die, evenals voer en maden, waren gesponsord door Holland Baits uit Lathum en Vissers hengelsport.nl uit Didam.

Elke wedstrijd werd er door de jeugdige vissers op het “scherpst van de snede” gestreden. Er zijn vier wedstrijden gevist. Op alle wedstrijdavonden werd er door iedere deelnemer vis gevangen. Na elke wedstrijd werd de gevangen vis gemeten en wie aan het eind de meeste lengte vis had, mocht zich in zijn leeftijdsklasse jeugdkampioen van “Ons Genoegen” noemen. Toen het laatste fluitsignaal van de vierde wedstrijd had geklonken trok iedereen richting het clubgebouw waar de kinderen en hun begeleiders werden getrakteerd op frites en fris.

Daarna kwam eindelijk het moment waar alle vissers in spanning op zaten te wachten. De prijsuitreiking!
Er was een leeftijdscategorie van 5 t/m 9 jaar en een van 10 t/m 13 jaar.
Uitslag:
Leeftijd 5 t/m 9

1. Lars 957 cm
2. Joshua 665 cm
3. Douwe 648 cm
4. Joyce 353 cm (ook prijs voor de grootste vis van 30 cm, enige meisje in het deelnemersveld)
5. Vince 266 cm

Leeftijd 10 t/m 13
1. Jeffrey 984 cm (ook prijs voor de meest gevangen vis in één wedstrijd 41 stuks)
2. Dirk 495 cm
3. Bram 407 cm
4. Jarik 398 cm

Meer foto's zien klik dan op deze link

Al met al kijkt de organisatie terug op een geslaagde competitie en we hopen volgend jaar op een nog grotere opkomst van de jeugd.